Friday, August 10, 2007

Dumpling Day!(餃子デー)

Today is Dumpling Day! Annie, especially for Keita who is leaving for Japan soon, prepared secret recipe. You can see her seriously trained skill mixing ingredients. Look like martial arts master...
今日は餃子デー。アニーが、そろそろ日本へ帰る圭太君の為に、特別秘蔵レシピーを使い料理。彼女の気合の入った混ぜ技がわかると思う。

I grew up with my granma and granpa. My brother and I used to fold dumplings with our granma. I feel very calm when doing this. Almost like meditating. Good memories come back too. I like folding dumpling as much as eating;-)
僕はじいちゃんとばあちゃんと一緒に育った。兄と僕はよくばあちゃんと餃子を作った。餃子を作っている時はなぜか、瞑想しているみたいに、リラックスできる。楽しい思い出も思い出すし、僕は餃子は食べるのと同じくらい作るのが好きだ。


Boiled dumpling as well as satayed dumpling with sake!

アニーの得意の水餃子と僕が作った焼き餃子に日本酒!


Keita-kun is very impressed with boiled dumpling...

圭太君もアニーの水餃子のレベルに感動していた。。。

1 comment:

Unknown said...

いよいよ圭太君帰国ね!アニーとあっちゃんに本当にありがとう!とお礼を言います。
アニーの水餃子の味思い出しました。またご馳走してもらいたいな!焼き餃子も美味しそうに焼けているね。文章を読んでて懐かしく思い、、うるうる~胸がいっぱいになりました。それにDIYのテーブルはレストランみたいね!白木の香りがこちらまで匂ってくる感じです。